Starnutie nezastavíme. Avšak to, či budeme vo svojej šesťdesiatke vyzerať na sedemdesiat, alebo štyridsať, vieme ovplyvniť až z deväťdesiatich percent. Jedálniček plný živočíšnej potravy, tukov a ťažkých jedál. To všetko prispieva k rýchlejšiemu starnutiu nášho organizmu.

zelenina
 
„Anti- starnúca“ strava by mala obsahovať najmä potraviny rastlinného pôvodu. Musí byť bohatá na vitamíny, minerály, vlákninu, stopové prvky a nenasýtené mastné kyseliny. Dôležité sú tiež antioxidanty. Tie zabraňujú bujneniu rakovinotvorných buniek, majú však aj ďalšiu funkciu. Zabraňujú oxidácii v našom organizme, ktorá má priamy vplyv na jeho starnutie.

bruneta
 
Vitamíny E a C patria k tým najsilnejším antioxidantom. Éčko tiež vyhladuje vrásky, celkovo spomaľuje starnutie pleti, pomáha pri hojení drobných raniek, zabraňuje vzniku jaziev a je účinným prostriedkom proti vzniku Alzheimerovej choroby.
 
Éčko v strave

  • Kel
  • Špenát
  • Brokolica
  • Slnečnicové semienka
  • Za studena lisované oleje
  • Ryby
  • Orechy
  • Avokádo
  • Kivi 
  • Mango

 avokádo

Dôležitou zložkou potravy by mali byť tiež fytochemikálie. Ich pomenovanie pochádza zo spojenia grécky slov, fytos- rastlina a chemikálie. Ide teda o chemikálie ktoré nájdeme v rastlinnej potrave.
 Na rozdiel od vitamínov a minerálov, bez nich dokáže nás organizmus fungovať. Ak však chceme zastaviť jeho starnutie a tiež predchádzať množstvu chorôb, sú pre nás veľmi dôležité. Niekedy sa nazývajú aj farebné pigmenty, preto ich obsah závisí od farby daných potravín.
Žlté a oranžové ovocie i zelenina pozitívne pôsobia na našu pokožku, zelené potláčajú únavu a biele obsahujú už spomínané antioxidanty.
 
 
Živočíšna potrava obsadila prvé miesto v rebríčku dôvodov vzniku rakoviny a tiež celkového starnutia organizmu. Hneď za ňou sa umiestnili cigarety a nedostatok pohybu, či alkohol sa nachádzajú až na treťom miestom.
 
Ďalšie potraviny pre mladé telo

  • Granátové jablká
  • Sušené ovocie, najmä slivky a hrozienka
  • Sezamové semiačka
  • Červené víno
  • Zelený čaj
  • Zázvor
  • Kakao
  • Paradajky
  • Ružičkový kel
  • Strukoviny