Jedinečný a originálny obsah nemusí nevyhnutne znamenať, že navrhnete, poviete alebo vymyslíte niečo úplne nové a originálne, čo nikto nikdy nepovedal.
Znamená to, že váš text nebude úplne presnou kópiou iných webových článkov a stránok alebo online zdrojov.
Google nie je hlúpy a veľmi jednoducho a spoľahlivo dokáže odhaliť  duplicitný obsah a nie je dôvod, aby hodnotil stránku s duplicitným obsahom pozitívne. Problematika duplicitného obsahu je trochu komplikovanejšia a budem sa jej venovať v samostatnom článku (hlavne u desiatok e-shopov s na chlp rovnakými produktovými feedmi, textami a obrázkami).  
Užívatelia webu aj Google sú spokojní, ak obsah na webe zodpovedá ich dotazom (kľúčovým slovám). Čim viac jedinečného obsahu, ktorý odpovedá na hľadané dotazy, tým viac spokojných užívateľov webu a vyššie pozície v Google. 
Pozor: pridanie odkazu zdroja na pôvodný vykradnutý článok alebo web neznamená, že sa jedná o unikátny a jedinečný článok. Zdroje sú super vec aj pre SEO, ale obsah by sa mal skôr parafrázovať z viacerých zdrojov ako len spraviť strojový preklad cez Google Translator.

postavička seo

Zamyslite sa nad názvom článku
Názov článku (title) je pre SEO dôležitý a pomáha pochopiť čitateľovi aj Googlu o čom článok je . Vo WordPresse sa názov článku alebo stránky automaticky označí ako H1, na každej stránke by mal byť len jeden H1 (u one page webov je to trochu inak) a mal by obsahovať kľúčové slová, ktoré sú vyhľadávané a súvisia s obsahom textu. 
K názvu článku pristupujte veľmi zodpovedne. Ak nemáte analýzu kľúčových slov a neviete, čo ľudia vyhľadávajú, tak môžete napr. :
sledovať konkurenciu a písať o témach, o ktorých píše aj konkurencia (najlepšie ak si vyberiete konkurenciu, u ktorej viete, že robí SEO alebo sa na zaujímavé slová zobrazuje na popredných priečkach v Google) 
použiť bezplatný nástroj od Google – Plánovač kľúčových slov. Aj keď nemáte spustené PPC kampane v Google Ads, tak môžete tento nástroj bezplatne využiť a prezradí vám vyhľadávanosť kľúčových slov a návrhy na súvisiace kľúčové slová. Ak ste nikdy nerobili platenú reklamu, tak uvidíte len rozsahy vyhľadávaní, čo na začiatok až tak nevadí.
sledovať fóra a skupiny na Facebooku a všímať si čo najčastejšie trápi ľudí a o čom diskutujú. Napr. na skupinách venovaným ecommerce sa často rieši nastavenie dopravy a platobné brány a keď o tejto problematike napíšem výživný a obsiahli článok, určite netrafím mimo.
vlastná hlava je super zdroj kľúčových slov a tém, o ktorých môžete písať, no žiaľ nie vždy vieme presne trafiť, ako ľudia vyhľadávajú určitý produkt alebo službu
Venujte pozornosť úvodu
Pri indexovaní stránok sa roboti Google snažia čo najrýchlejšie pochopiť, o čom je daná stránka (kontext), a rozhodnúť, na aké kľúčové slová sa bude zobrazovať a či vôbec. 
Vašou úlohou je pomôcť robotom zistiť, o čom je stránka, vhodným použitím kľúčových slov, obsahom, štruktúrou a podobne. 
Všeobecné odporúčanie pre články je použiť kľúčové slovo alebo slová v prvom odseku článku (textu). Určite neodporúčam neprirodzené použite kľúčových slov nasilu. Ťažko sa mi určuje nejaké univerzálne pravidlo, akým by sa dal zadefinovať presný počet a rozloženie kľúčových slov v prvých častiach článku. Text sa musí dobre čítať a byť prirodzený.   

webová stránka

Kľúčové slová v texte
Ak píšete článok za účelom SEO, tak sa pravdepodobne snažíte napchať kľúčové slovo skoro do každej vety. To nie je úplne vhodná taktika a skôr by som sa v samotnom obsahu zameral na dobré rozčlenenie obsahu. 
Prvý krok keď píšem článok je, že napíšem nadpis (H1) a potom 4-10 podnadpisov (H2), ktoré mi pekne a logicky rozdelia text na menšie logické časti. Podobne ako keď ste písali bakalárku alebo diplomovku. 
H1 a H2 značky sú pre SEO a Google veľmi dôležité a samozrejme aj použitie kľúčových slov v tých značkách. Pomáhajú Googlu lepšie pochopiť, o čom text je. Príkladom rozdelenia článku na H1 a H2 je tento článok. 
Ešte jeden argument, prečo používať H2: “Keď sa pýtate, ako sa dostať do boxu s odpoveďami v SERP v rámci featured snippet, tak mojou odpoveďou je, aby ste si všimli, ktoré značky berie Google do týchto rýchlych odpovedí.” 
Ak ste si práve teraz pozreli nejaký answer box v EN jazyku, tak ste si asi všimli, že Google tam umiestňuje napríklad obsah práve z H1 a H2.  
Druhý krok je samotné naplnenie obsahu:
neodporúčam kombinovanie rôznych jazykov
každý podnadpis (H2) naplniť obsahom, ktorý danú tému alebo podtému popíše podrobne
 jedna normostrana vám v SEO veľmi nepomôže, obsah by mal obsahovať 1000 – 2000 slov. Áno slov, nie znakov. 
tučné písmo <strong> by ste mali používať s rozumom, aj keď niektorí SEO šarlatáni tvrdia, že je to top SEO taktika, tak skutočnosť je taká, že hoci Google rozlišuje slová s tučným (strong) písmom, tak veľký zázrak len vďaka tomu, že pridáte túto značku, v posune vo výsledkoch vyhľadávania nečakajte. Značka strong sa používa na pridanie sémantického dôrazu.